Vi har inte de rättigheterna

Jag hade en kompis som berättade att en helt vanlig fredagskväll så hade hon och hennes kompis varit ute och gått på en stor gatan i stan där hon bor. DAet var fullt med liv på stan. Det var sommar och människor var glada. Hon var klädd i en kort kjol ch et snyggt linne. De hade gått förbi någon kö av något slag  och plötsligt går det en ilning genom kroppen. Hn blir helt ställd och förstår inte först vad det var. Men rätt snabbt så fattar hon. En kille har helt enkelt kört upp handen under hennes kjol och tagit henne på väl valda delar. Mitt på ljusa kvällen, mitt bland allt folk, mitt på stan.

Hon var säkert jättesnygg och jättesexig men det finns inget försvar mot det beteendet hos killen som är likställt med sexuellt ofredande.

Händelsen, sätter i alla fall i mitt huvud igång tankar som :

1. Vad får oss att tro att vi kan göra så?
2. Har vi liksom inga begränsningar för vår kåthet?
3. Skulle en tjej kunna greppa tag i en killes paket på samma sätt?

Svaren i min hjärna är att jag tror att  vi tror vi kan  göra så för att  i vår lilla hjärna (jag skulle aldrig själv göra sådär, men det är ju lätt för er at tro på ) så är det ingen storsak. Det är roligt och upphetsande och över på 1 sekund. Och så frågan sm stör rätt mycket... Hon var ju klädd så. Hon bad om det. Till och med våldtäckter har ogillats på grund av tjejens klädsel. Det är helt sjukt och gör mig riktigt förbannad.

Ja, jag tror en tjej skulle kunna greppa  tag i hans paket. Tjejer är faktiskt rätt så ofta ruttna otrogna  grisar också. Igår träffade jag en tjej som hade pojkvän med det hindrade henne inte från att ligga med en kille hon raggade upp på krogen, fördet var så svårt att "låta blii det söta pojkarna"

Skillnaden är jag tror att tjejen skulle aldrig göra en sån sak mitt på stan. Kanske inne på ett dansgolv i mörkret på krogen. Dessutom skulle de flesta killar tycka om det. Medan en tjejs liv av denna incident kan få sitt liv förstört, genom obehag och en enorm rädsla.  Min vän klarade sig nu bra förutom att hon erkligen blev upprörd.



Inga händer innanför denna!!!

Kommentarer
Postat av: linnea

jo men visst är det härligt! ;)

2010-04-24 @ 13:57:39
URL: http://neapeaa.blogg.se/
Postat av: KELLBELL

den var skitbra ! :)

2010-04-24 @ 15:56:29
URL: http://kellbelll.blogg.se/
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

kul med krogen du ;D



bra skrivit,

& jag förstår inte hur folk kan sägaa att ja men kläderna bad om det ? :P

visst man kan ha kläder så att en kille tycker man ser finare ut eller visar med hud osv.

men är det okej ? att göra en sån sak bara för det.



Som att säga ja man varför våldtog du henne.. ah hon hade kort kjol?!:P



det är sjukt faktiskt



kort kjol är inte lika med ja tack,



forsätt med såna här inlägg (Y)

2010-04-24 @ 16:36:22
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

så lite så :)

de gillas

2010-04-24 @ 22:45:36
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: johanna

SV: ja, jag mår bättre nu efter en natts sömn.



verkligen bra inlägg. jag fattar inte hur man kan säga att hon bad om det pga kläder? det är ju för fan helt sjukt! helt stört att det skulle påverkar hur man behandlar folk. vissa är helt störda i huvet, och jag kan säga att det nästan är värre i LA. tyvärr!

fortsätt med dina inlägg.

2010-04-25 @ 01:48:31
URL: http://johannakml.blogg.se/
Postat av: Nathalie

sv: ja det är jättekul! Föra säsongen kastade jag omkring 22m men då hade jag precis börjat på allvar så jag får se nu hur långt jag kastar :)



okej ska läsa :)

2010-04-25 @ 12:16:30
URL: http://ntmk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0